1. _ is a person who is against another person in a game.
2. He told us _ our strength for the next day’s tournament.
3. Mr. Dickinson is the best _. His students have won many sports competitions.
4. He is my _. We are the members of the same team.
5. All kinds of physical activities deserve a positive _.
6. Sports always _ human character.
7. _ is an official who controls a sports game and makes sure that players do not break the rules.
8. _ is a fair or generous behaviour of the participants when they are playing a sport or game.
Тест №4 Перенос информации.
Цель: Измерение уровня сформированности навыков чтения с полным охватом содержания текста, повышение интереса к изучению английского языка и выполнению тестов.
Инструкция: Read the text and draw the playground.
Содержание.
Baseball is America's most popular sport. In a baseball game there are two teams of nine players. Players must hit a ball with a bat and then run around four bases. A player who goes around all the bases scores a run for his team. The team that finishes with more runs wins the game.
Тест №5 Подбор пар.
Цель: Контроль уровня знания изученных лексических единиц, развитие аналитического мышления.
Инструкция: Match the word and its description.
Содержание:
To be aggressive |
To be able to continue doing something for a long time without getting tired |
To be competitive |
To behave in an angry way |
To be dedicated |
To have courage to do something difficult than other people |
To have guts |
To try very hard to be more successful than other people |
To have stamina |
To work very hard at what one does |
Тест №6 Редактирование.
Цель: Контроль уровня усвоения лексического и грамматического материала и уровня сформированности орфографических навыков, развитие внимания.
Инструкция: Correct the mistakes in the text. There is only ONE mistake in EACH line.
Содержание:
Deer Polly, How is the things going on? I know that you are busy with your studying. I am also as busy as a bee this days. Lots of homework, you know… But I usually have an active rest. I try take the advantages of good weather and go jogging in the park every morning. Today after half the hour run I feel fine. A little exercises each day helps me keep fit. Do you go in for sports, Polly? Would you like to joins any sports club? Written to me soon. Sincerely your’s, Ann |
Dear |
Тест №7 С-тест
Цель: Контроль уровня сформнрованностн орфографических навыков, измерение степени владения изученными лексическими единицами.
Инструкция: Fill in the first parts of the words.
Содержание:
There are two types of 1) _rcise: anaerobic and aerobic. Football and squash are anaerobic 2) _rcises. In anaerobic 3) _rcise, you move 4) _denly and 5) _ickly. They make your 6) _scles stronger but they don’t 7) _elp your heart very much. 8) _mming and running are aerobic 9) _rcises. In aerobic exercises, you move all the 10) _ime and breathe more 11) _ygen. The 12) _ygen goes into your 13) _lood and then to your heart 14) _ich works hard sending your blood around your 15) _ody. Aerobic 16) _rcises make your heart 17) _ronger.
Тест №8 Множественный клоуз-тест
Цель: Измерение уровня сформированности навыков правильного употребления лексических единиц в контексте, развитие чувства языка.
Инструкция: Fill in the gaps one of the given words. Not all the words can be used.
Содержание:
slowly, short, well, hard, quickly, ugly, carefully, loudly, big.
1. Paul rides his bike very . One day he’ll have an accident.
2. You have to train if you want to win the competition.
3. Rita plays tennis . One day she’ll be a champion.
4. The children were talking . The coach asked them to be quiet.
5. Bill was very tired after his training and he walked home .
6. You have made a lot of mistakes. You must listen to me .
Тест №9 Перестановка в логическом порядке.
Цель: Контроль уровня сформированности навыков чтения с полным охватом содержания прочитанного, развитие аналитического мышления.
Инструкция: Read the parts of the text and put them in order.
Содержание:
A. He has always scoring moments in the football matches.
Информация по теме:
Анализ методик диагностики пространственных
представлений детей четвертого года жизни с дизартрией
В настоящее время в литературе вопрос о пространственных представлениях детей четвертого года жизни с дизартрией мало освещен, вследствие чего методик диагностики не разработано. Однако можно сказать, что некоторые авторы в своих работах все же поднимали этот вопрос и включили в свои диагностически ...
Творческая работа по математике в 6 – 8 классах. Особенности выполнения
творческих работ шестиклассниками
Практика выполнения творческих работ, начиная с 6 класса, существует в гимназии №1 “Универс” г. Красноярска, а также начинает складываться в других школах, в которых присутствует развивающее обучение. В гимназии “Универс”, для организации творчества подростков 7 – 9 классов организовано специальное ...
Особенности методической системы обучения физике студентов высших учебных
заведений технического профиля и основные требования к ней
Фундаментальность физического образования предполагает, что в высших технических учебных заведениях знания, сформированные у студентов на занятиях по физике, являются фундаментальной базой для изучения общетехнических и специальных дисциплин, освоения новой техники и технологий. Содержание курса фи ...